رد شدن به محتوای اصلی

دانلود کتاب : سنگی بر گوری اثر جلال آل احمد


جلال آل احمد

نام کتاب : سنگی بر گوری

نویسنده : جلال آل احمد

ناشر : پارس بوک

زبان کتاب : فارسی

تعداد صفحه : 32

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : 477 Kb

توضیحات : سنگی بر گوری نام کتابی است از جلال آل‌احمد. این کتاب کم حجم در شش فصل نوشته شده‌است. آل‌احمد این کتاب را در سال ۱۳۴۲ به نگارش درآورد اما تا سال ۱۳۶۰ یعنی ۱۲ سال پس از مرگ اش منتشر نشد. ماجرای کتاب، تک‌گویی راوی است درباره این موضوع که خودش (جلال) و همسرش (سیمین دانشور) صاحب فرزند نمی‌شوند. کتاب با این جمله شروع می‌شود: « هر آدمی سنگی است بر گور پدرش »

راوی ابتدا به توصیف شرایط زندگی خانوادگی‌اش می‌پردازد و سپس راه‌های مختلفی که برای فرزنددار شدن مطرح بوده را برمی‌شمارد و از تجربیات خود و همسرش در آزمودن برخی از این راه‌ها می‌گوید؛ از آزمودن شیوه‌های پزشکی تا پیروی و اجرای برخی باورهای خرافی قدیمی و یا حتی قبول کردن سرپرستی کودکی یتیم. نثر کتاب نمونه خوبی از نثر ویژهٔ آل‌احمد است؛ نثری روان و با جملات کوتاه، بدون هیچ گونه پیچیدگی و استفاده از آرایه‌های ادبی. در کنار نثر، ویژگی برجسته کتاب صراحت و صداقت نویسنده در بیان ماجراهای خصوصی و احساسات شخصی خود است. با توجه به این که جلال این کتاب را بر اساس زندگی حقیقی خود نوشته‌است، این صداقت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در نهایت هیچ کدام از این راه‌ها کارگر نمی‌شود. نویسنده با مقایسه خودش با دیگران به خود دلگرمی می‌دهد:تو زندگی می‌کنی که بنویسی، آن‌های دیگر بی‌هیچ قصدی فقط زندگی می‌کنند. او پس از آن که برای آینده نتوانسته کاری کند، به سراغ گذشته‌اش می‌رود و از این‌که نقطه پایان سلسله‌ای است که از ابتدای خلقت آدم آغاز شده و پس از پدرش به او رسیده، ابراز رضایت می‌کند: « من اگر بدانی چقدر خوشحالم از که آخرین سنگ مزار درگذشتگان خویشم ؟ »



نظرات

  1. بسیار استفاده بردم ممنون و خدا قوت

    پاسخحذف
  2. سلام .بسیار متشکرم
    جلال آل احمد رو اثارشو دوستدارم. اسیر امضاشم

    پاسخحذف
  3. عالی بود، فقط همین رو میتونم بگم. البته از دوستان می خوام که آثار نویسنده هایی مثل جلال رو دست به دست بچرخونن تا بقیه هم ازشون استفاده کنند.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود کتاب : مردان مریخی و زنان ونوسی

نام کتاب : مردان مریخی و زنان ونوسی نویسنده : دکتر جان گری ناشر : پارس بوک زبان کتاب : فارسی تعداد صفحه : 356 قالب کتاب : PDF حجم فایل : 6,730 Kb توضیحات : نويسنده در اين كتاب توضيح مي‌دهد كه زنان و مردان به رغم وجود تفاوت‌ها مي‌توانند شيوه‌هايي را بياموزند تا به رابطه‌ي عاشقانه و صميمي دست يابند وي به همين منظور، شيوه‌ها و راه‌كارهاي جديدي را براي كم كردن تنش‌ها در روابط زناشويي و به وجود آوردن عشق و علاقه بيان مي‌كند. این کتاب یکی از کاملترین کتابهای راهنمای روابط زناشویی و عاطفی بین زوجین در دنیاست.

دانلود کتاب دشمنان ارد بزرگ

نام کتاب : دشمنان ارد بزرگ نویسنده : بابک پرچمی ناشر : دانلود کتاب زبان کتاب : فارسی تعداد صفحه : 128 قالب کتاب : PDF حجم فایل : 896 Kb توضیحات : بابک پرچمی در ابتدای کتابش می نویسد : گاهی از طریق شناخت درست دشمنان انسانهای سرشناس می توانیم به نکاتی دست یابیم که شاید به صورت عادی کمتر به آنها توجه نماییم . ارد بزرگ فیلسوف و متفکر حال حاضر ایران نیز همچون هر انسان برجسته دیگری دارای دشمنان بسیاریست که می توان آنها را به سه دسته کلی تقسیم نمود . 1- کسانی که مخالف تحقق نظریه قاره کهن هستند ( همانند پان تورکهای ایران ) 2- کسانی که مخالف نظریه "کهکشان اندیشه" ارد بزرگ هستند و در واقع به دنبال تحقق نظریه دهکده کوچک جهانی می باشند . 3- دشمنان تاجیک ها و فارس زبانان افغانستان (همانند پشتونهای افراطی افغانستان ) برای شناخت بهتر دشمنان اندیشه های ارد بزرگ نگاهی خلاصه خواهیم داشت بر آنچه ارد بزرگ می گوید ، و یا وجود دارد . می توانید از دو سرور زیر این کتاب را دانلود کنید

دانلود کتاب : فال حافظ

نام کتاب : فال حافظ نویسنده : شفیع شجاعی ناشر : پارس بوک زبان کتاب : فارسی تعداد صفحه : 34 قالب کتاب : PDF حجم فایل : 271 Kb توضیحات : وجود چنین مقاله ای در این متن ممکن است این پرسش را بر انگیزد که گرد آوری مطالب درباره فال حافظ قدمی در راه ترویج خرافات نیست؟ همین امر سبب گشت که بنده مصمم شوم تا در این مقاله اقدامی بنمایم در جهت خنثی نمودن فعالیت های شیادانه و سوداگری برخی فرصت طلبان که هیچ گونه احساس مسولیتی در ضمیرشان وجود ندارد. زیرا که خودم شاهدم بازار کتاب به ویژه در حوزه حافظ پژوهی انباشته شده از کتابهای فال و فالنامه هایی که نام حافظ را نیز با خود یدک میکشند ولی جز تحمیق دیگران و کسب سود مادی و در نهایت نابودی فرهنگ و ادب این مرز و بوم هدف دیگزی را در سر نمی پرورانند .